17-05-07

Filip De Bodt: 18de pl. Kamer GROEN! Oost-Vlaanderen

Sinds 1994 ben ik gemeenteraadslid voor LEEF! in Herzele. Samen pleiten we vanuit de oppositie voor sociale en ecologische politiek, met regelmatig resultaat. Zo is er nu een uitgebreid kinderopvangnet en wordt er geïnvesteerd in het gemeentelijk onderwijs. LEEF! liet in de regio een motie goedkeuren van solidariteit met de afgedankte Volkswagenarbeiders en nam het voortouw in actie tegen extreem-rechts.

Politiek is informatie naar buiten brengen: we maakten de problemen in de lokale politiezone bekend en brachten papieren naar buiten die men liever achter slot en grendel hield. We waren actief in de actie voor het sluiten van het stort van d’Hoppe. We proberen de streek te vrijwaren van nieuwe wegen (N42,N60) die méér verkeer zullen aantrekken.

Filip De Bodt
0496/718472

Rood Op Groen!
Evendael 27
9550 Herzele
info@roodopgroen.be
reknr. 001-2455927-60
Een financieel steuntje is zeker welkom

20:01 Gepost door Filip De Bodt in Algemeen | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

Commentaren

42 Hoe kan je tegen nieuwe wegen als de N42 en N60 zijn, rekening houdende met de onveilige levensgevaarlijke en onverantwoorde huidige situatie.

Gepost door: vddj | 30-05-07

N42 en N60 Hoe je daar kan tegen zijn? De huidige situatie is inderdaad onverantwoord. Maar: politiestatistieken wijzen dus uit dat er evenveel dodelijke ongevallen zijn op de rechte stukken dan op de kromme. Bovendien trekken nieuwe racés nog meer verkeer aan, in dit geval komt er een nieuwe industriële as tussen het Zuiden van Nederland en het Noorden van Frankrijk.

Bovendien is het goedkoper om de bestaande weg te verbeteren: veiliger maken, ergste bochten uitnemen. Wie aan de bestaande weg woont heeft daar voor gekozen en heeft zijn woning minder betaald dan anderen die de weg nu naast of over hun huis krijgen.

De constructies die in de voorliggende ontwerpen gemaakt worden verslechten de verkeersveiligheid: aan de Schipstraat in Herzele komt er een nieuw op- en afrittencomplex, dertig meter na een bocht!

Vernieuwing, ja dus. Een nieuw tracé, neen.

Gepost door: Filip De Bodt | 30-05-07

42 Een nieuwe industriële as zou nochtans niet slecht zijn voor de regio.
Gisteren is denk ik wel duidelijk geworden dat een nieuw tracé hoogstnodig is. Op dat nieuwe tracé zouden bijvoorbeeld landbouwvoertuigen gemeden kunnen worden

Gepost door: vddj | 05-06-07

N42 Gisteren is niets duidelijk geworden. Over het ganse jaar zijn er méér dodelijke ongevallen op het nieuwe rechte stuk dan op het oude. Ge moet ook met de volledige realiteit willen rekening houden. Een nieuwe as is voor jou misschien welkom, voor de meeste mensen niet denk ik. Is sinds het Structuurplan Vlaanderen ook onmogelijk. Overigens is het vervoer tss. Nederland en Frankrijk slechts doorvoer waar je niks aan hebt.

Gepost door: Filip De Bodt | 05-06-07

De commentaren zijn gesloten.